نایروبی: مسئولان دولتی کنیا در تلاش هستند که ترس عمومی به‌خاطر یک شایعه را در این کشور کاهش دهند.

kenya phone

از چند روز پیش پیامک عجیبی میان مردم این کشور رد و بدل می‌شود که در آن ادعا شده است که پاسخ‌دادن به شماره تلفن‌های خاصی باعث مرگ مغزی صاحب تلفن همراه می‌شود!

در این پیامک فهرستی از این شماره‌ها آمده است و از مردم خواسته شده است این پیامک را برای دوستان خود ارسال کنند. مقام‌های دولت کنیا با مضحک‌خواندن این پیامک اعلام کرده‌اند این شایعه از سوی گروه‌هایی که قصد به‌وجود آوردن وحشت‌عمومی را دارند منتشر شده است. مسئولان بزرگ‌ترین شبکه تلفن‌همراه کنیا هم می‌گویند که انتشار چنین پیامکی پیش از این در کشورهای دیگر هم صورت گرفته است.

رکوردشکنی با سیب‌زمینی سرخ کرده!

بروکسل: یک مرد بلژیکی با 83‌ساعت سرخ‌کردن مداوم سیب‌زمینی نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد. کریس ورچورن،آشپز معروف برای این رکوردشکنی بیش از 2‌هزار کیلوگرم سیب‌زمینی را در مدت 83‌ساعت به‌صورت مداوم سرخ کرد و به مشتریانش فروخت.

او در طول این مدت نخوابید و مسئولان کتاب رکوردهای‌گینس بر کار او نظارت کامل داشتند. پیش از این رکورد سرخ‌کردن سیب زمینی در اختیار یک آشپز انگلیسی با رکورد 72‌ساعت فعالیت به‌صورت مداوم بود. کریس ورچورن اعلام کرده است که درآمد حاصل از این رکوردشکنی را صرف بیمارستان کودکان خواهد کرد. فرزند کوچک این آشپز‌بلژیکی دچار یک بیماری مادرزادی است و او هزینه سنگینی برای درمانش به‌صورت ماهانه می‌پردازد.

شکایت از درخت‌های مرتفع

لندن: همسایه‌های یک مرد‌انگلیسی از او به‌خاطر کاشت درخت‌های مرتفع در حیاط خانه‌اش شکایت کرده‌اند! این مرد انگلیسی 20‌سال پیش 16‌درخت را در خانه‌اش کاشته است که اکنون ارتفاع آنها به بیشتر از 11‌متر رسیده است. همسایه‌های وی در یک شکایت دسته‌جمعی اعلام کرده‌اند که این درخت‌ها منظره محل زندگی آنها را بد کرده‌اند و مانع از رسیدن آفتاب به خانه‌ها می‌شوند!

مسئولان شورای این منطقه اعلام کرده‌اند امیدوارند که با میانجیگری، اختلاف همسایه‌ها در این رابطه بر طرف شود. در صورتی که همسایه‌ها نتوانند در این مورد به تفاهم برسند کارشناسان شورا وارد عمل خواهند شد. صاحب این خانه 7‌سال پیش هم به‌خاطر ساخت یک دیوار با ارتفاع 3‌متر در اطراف خانه‌اش با شکایت همسایه‌ها روبه‌رو شده بود.

رژیم سالاد برای اورانگوتان شکمو!

لندن: یک اورانگوتان شکمو این روزها به‌هیچ عنوان از برنامه غذایی‌اش راضی نیست چون مجبور شده همه غذاهای پرکالری را کنار بگذارد! این اورانگوتان که پیش از این در کنار یک خانواده زندگی می‌کرده است به‌خاطر اضافه وزن اکنون طبق نظر کارشناس‌ها باید فقط سالاد بخورد! وزن این حیوان به خاطر کم‌توجهی صاحبان قبلی‌اش به وضع خورد و خوراک او به بیشتر از 100 کیلوگرم رسیده است.

چند وقت پیش اعضای این خانواده متوجه شدند که دیگر نمی‌توانند به درخواست‌های این اورانگوتان شکمو برای غذای بیشتر پاسخ دهند و به‌همین خاطر او را به یک مرکز نگهداری حیوانات بردند. متخصصان امیدوار هستند که با رژیم‌غذایی ویژه‌ای این اورانگوتان چاق بتواند وزن کم کند و شرایط برای بچه‌دار شدن او فراهم شود.

کد خبر 115762

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز